torsdag 4 oktober 2012

Fasta för de onådda

Jag var på ett finskt bönemöte för ett par veckor sen. Jag satt där i bänken och smög ner handen i väskan. En sån där sur, rosa godis med salmiak inuti. Mmm...!

Jag har ett tag funderat på vart jag lägger mina pengar. Man stöter på endel projekt och organisationer som behöver pengar. Och jag skulle så gärna vilja ge till deras välgörenhet och behjärtansvärda ändamål! Såna där projekt som tänder en eld i ens hjärta när man hör eller läser om dem. Missionsarbete som funkar, de som får något gjort, som verkligen når de onådda, människor blir frälsta, får ett nytt liv, blir hjälpta, dit pengarna kommer fram oavkortat.

Så vad gör jag? Jo, jag gör ett beslut där i bänken. Jag skall sluta köpa godis. Jag brukar alltid köpa nåt gott till helgen. Men nu vill jag låta de där eurona gå någon annanstans. Jag vill så in i Guds rike! Godis, chips, glass och limsabegäret får ge vika för viljan att hjälpa någon annan. Och det är förvånansvärt lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar